Om jou verder te kunnen helpen met je juridische probleem hebben wij een aantal persoonlijke gegevens van je nodig. Wij zullen jouw gegevens zo zorgvuldig mogelijk behandelen. In deze privacy verklaring kun je lezen hoe wij omgaan met de gegevens die wij verzamelen. Wij beschrijven hoe wij de gegevens verzamelen, hoe deze worden opgeslagen, waarvoor ze worden gebruikt en hoe lang we deze informatie bewaren. Daarnaast vind je hier ook al jouw rechten met betrekking tot jouw gegevens en hoe je gebruik kunt maken van die rechten.

01 De Nationale Adviesbalie

De privacy verklaring die je nu aan het lezen bent is van De Nationale Adviesbalie. Wij zijn een juridisch adviesbureau dat je advies kan geven bij juridische problemen. Daarnaast kunnen wij je doorverwijzen naar een goede advocaat, jurist of mediator om je verder te helpen. Ook maken wij zelf alimentatieberekeningen en beheren wij de nodige juridische websites met informatie en nieuws.
Om jou te kunnen voorzien van goed advies hebben we de nodige gegevens van je nodig. Het is voor jou goed om te weten wat hier mee gedaan wordt. Daarover gaat deze verklaring.
Heb jij vragen of opmerkingen over het gebruik van jouw gegevens, neem dan gerust contact met ons op!

De Nationale Adviesbalie
Bouwe Landlaan 3A
7321 AE Apeldoorn

055-5395655
info@nab.nl
KVK NR. 34222867

02 Welke gegevens verzamelen wij?

Om je te kunnen helpen en in contact te brengen met een juridisch specialist hebben wij een aantal persoonsgegevens nodig. Deze gegevens gebruiken wij om contact met je op te nemen. Het gaat om de volgende gegevens:

  • Naam;
  • Telefoonnummer;
  • E-mailadres;
  • Adresgegevens;
  • Bij de VSO controle bieden we de mogelijkheid om jouw vaststellingsovereenkomst bij te voegen. Indien je deze upload wordt het bestand via een beveiligde omgeving verstuurd.

Daarnaast noteren wij een korte samenvatting van jouw juridische kwestie, zodat de specialist weet waar het over gaat. 

03 Waar gebruiken wij deze gegevens voor?

Aanvraagformulier of terugbelverzoek:
Op onze websites kun je een aanvraagformulier invullen of een terugbelverzoek versturen. Hierin laat je je naam, e-mailadres en telefoonnummer achter. Daarnaast kun je op het aanvraagformulier een toelichting geven. Als zo’n formulier bij ons binnenkomt nemen wij aan de hand hiervan contact met je op. Krijgen wij je niet te pakken, dan sturen wij je even een mail om te laten weten dat we hebben gebeld. Krijgen wij je wel aan de telefoon, dan sturen wij je na ons telefonische gesprek nog een e-mail met onze gegevens, zodat je altijd weer contact met ons kunt opnemen als dat nodig is. Ook volgt er na een aantal weken nog even een reminder.

Gratis VSO-check:

Bij de aanvraag voor een gratis controle van jouw vaststellingsovereenkomst vragen wij naast naam, telefoonnummer en e-mailadres ook om een kopie van jouw vaststellingsovereenkomst op te sturen. Bij een onderhandelingstraject met de werkgever hebben wij meerdere documenten nodig. Deze documenten nodig kunnen via onze beveiligde omgeving verstuurd worden. Wij gaan altijd vertrouwelijk met jouw gegevens om en wij nemen geen contact op met jouw werkgever zonder jouw toestemming. Jouw gegevens worden niet langer bewaard dan nodig.

Chat/app of social media:
Het is ook mogelijk om contact met ons op te nemen via de chat, whatsapp of social media. Je hebt hierbij meteen contact met een van onze medewerkers. Online word je zaak besproken. Is er verdere hulp nodig, dan zal de medewerker je gegevens vragen en deze in ons systeem zetten.

Doorverwijzing specialist:
Blijkt uit ons gesprek dat de hulp van een specialist nodig is en geef je aan gebeld te willen worden door de specialist, dan zullen we je nog wat extra gegevens vragen. Aan de hand van jouw adres kunnen wij namelijk kijken welke specialist er het dichtst bij jou in de buurt zit. Jouw complete NAW-gegevens en contactgegevens sturen wij vervolgens, samen met een samenvatting van jouw juridische kwestie, naar de specialist. Ook hierna ontvang je van ons een mail met alle gegevens van het kantoor dat contact met je zal opnemen. Binnen 24 uur zal de specialist contact met je leggen om te bekijken wat ze voor je kunnen doen. Hebben wij je in contact gebracht met één van onze specialisten, dan zullen wij op een later tijdstip nog even contact opnemen om te horen of je tevreden was over de dienstverlening. Dit gaat door middel van een klanttevredenheidsonderzoek per mail. Vul je deze niet in, dan zal een van onze medewerkers telefonisch nog even contact opnemen om te horen of alles goed is gegaan.

Klanttevredenheidsonderzoek:
Kwaliteit vinden wij belangrijk. Daarom houden wij graag goed in de gaten of onze klanten tevreden zijn. Heb je met één van onze medewerkers gesproken, dan ontvang je altijd een mail met onze contactgegevens. Hierin vind je ook een knop waarmee je kunt aangeven hoe tevreden je was over het gesprek. Druk je op de knop, dan kom je terecht op de site Klantenvertellen.nl. Hier kun je je ervaring met ons delen met anderen en ons tips geven over onze dienstverlening. Is jouw review negatief, dan vinden wij het erg belangrijk om precies te weten wat er aan de hand is. Het kan dan ook zijn dat onze kwaliteitsmanager naar aanleiding van het ingevulde klanttevredenheidsonderzoek even contact met je legt om te bekijken hoe wij onze dienstverlening kunnen verbeteren. Hebben wij je in contact gebracht met een van onze specialisten, dan ontvang je na negen weken per mail een klanttevredenheidsonderzoek. Dit doen wij om de kwaliteit van de dienstverlening van onze specialisten in de gaten te houden. Het invullen van dit onderzoek is vrijwillig. De ingevulde onderzoeken worden alleen intern gebruikt. Zonder jouw toestemming zullen wij hierover ook geen contact opnemen met de betreffende specialist. Wil je juist graag dat jouw klantervaring op onze site wordt geplaatst, dan kun je dit op het formulier aangeven. Hiermee geef je toestemming om jouw reactie te plaatsen.

Klantervaringen:
Op een aantal van onze sites plaatsen wij regelmatig klantervaringen. Dit zijn korte verhaaltjes van klanten die vertellen hoe zij onze dienstverlening hebben ervaren met hierbij een korte beschrijving van de situatie. Voor wij dit plaatsen zullen wij je hier altijd toestemming voor vragen. In sommige gevallen wordt de naam vermeld, maar anoniem plaatsen is ook een mogelijkheid. Laat je je reactie achter op Klantenvertellen.nl dan kun je ook aangeven of jouw review gepubliceerd mag worden of niet.

Het versturen van nieuwsbrieven:
Op onze websites kun je ook aangeven dat je onze nieuwsbrieven wil ontvangen. De nieuwsbrieven zijn vooral gericht op kennisdeling. Om je hiervoor in te schrijven hoef je alleen je e-mailadres achter te laten. Heb je je mailadres achtergelaten, dan ontvang je één keer per maand onze nieuwsbrief. Wil je de nieuwsbrief niet meer ontvangen, dan kun je je onderaan de nieuwsbrief uitschrijven.

Alimentatieberekeningen:
Bij De Nationale Adviesbalie kun je ook alimentatie berekeningen of herberekeningen laten maken. In dat geval hebben wij meer persoonsgegevens en ook financiële gegevens nodig. Hiervoor hebben wij dan ook een aparte privacy verklaring gemaakt. Wil je deze lezen? Privacy verklaring alimentatieberekeningen. 

Analytics:
Onze websites verzamelen ook tal van gegevens om onze sites te kunnen verbeteren. Dit doen wij via Google Analytics en gebeurt door middel van cookies. Al deze gegevens zijn anoniem en op geen enkele manier gebonden aan jouw persoonlijke gegevens. Het gaat dan bijvoorbeeld over de pagina’s die zijn bezocht en hoe lang je op onze site bent geweest. Lees hier meer over in ons cookiestatement. Ook vind je meer informatie in het privacybeleid van Google.

Alle gegevens worden alleen verwerkt met jouw uitdrukkelijke toestemming of omdat de verwerking noodzakelijk is om jou in contact te brengen met een specialist die je verder kan helpen.

04 Wie ontvangen jouw gegevens?

Als je jouw gegevens bij ons achterlaat worden deze door een aantal partijen verwerkt en beheerd. Hier staan alle partijen op een rij:

De Nationale Adviesbalie:
Vul je een formulier in op onze website, dan komt dit binnen in ons LMS-systeem (klantensysteem). Hier worden de gegevens opgeslagen en behandeld door onze medewerkers. Benader je ons via de chat, app of social media, dan heb je direct contact met een van onze medewerkers. Is er verdere hulp nodig, dan noteren zij jouw gegevens in ons systeem.

Samenwerkende advocaten, juristen, mediators of samenwerkende partners:
Verwijzen wij je door naar een van onze specialisten, dan sturen we met jouw toestemming jouw gegevens door naar deze partij. Een overzicht van de kantoren waar wij mee samenwerken vind je hier.

Secretariaatsbureau Secuur BV:
Om altijd en dus ook tijdens piekmomenten bereikbaar te zijn voor onze aanvragers werken wij samen met Secretariaatsbureau Secuur BV. Wanneer iedereen van onze intakebalie in gesprek is, wordt er naar Secuur doorverbonden. Secuur noteert de naam, telefoonnummer en het emailadres van de aanvrager in ons eigen systeem. Wij bellen vervolgens de aanvrager zo snel mogelijk terug.

Berekenhet.nl:
Op onze websites kun je verschillende berekeningen maken. Je voert je gegevens in en wat je wilt weten wordt automatisch berekend. Deze berekenmodules zijn eigendom van Berekenhet.nl en vallen dan ook onder hun eigen privacy regels. Wil je deze lezen, dan kun je hier terecht.

Hetzner:
Onze sites en e-mail worden gehost door Hetzner. Als jij contact opneemt via een van onze formulieren, dan worden deze gegevens opgeslagen op de servers van Hetzner.

Userlike:
Neem je contact op via de chat, dan gaat dit via het programma Userlike. Chats worden in het programma opgeslagen.

Whatsapp:
Met ons appen gaat via de Whatsapp. Ook deze gesprekken worden door de app opgeslagen.

Social media:
De Nationale Adviesbalie is ook op social media te vinden. Hierbij gaat het om Linkedin, Facebook en Twitter. Stuur je ons via deze weg een berichtje dan zal dit bericht ook door het betreffende social media kanaal worden opgeslagen.

Mailchimp:
Onze nieuwsbrieven worden verzonden met Mailchimp. Meld jij je aan voor de nieuwsbrief, dan wordt jouw e-mailadres opgeslagen in dit programma.

Klantenvertellen.nl:
Om onze dienstverlening in de gaten te houden en ervoor te zorgen dat anderen zien hoe wij met onze klanten omgaan, maken wij gebruik van Klantenvertellen.nl. Heb je contact met ons gehad, dan krijg je een mail waarin je de mogelijkheid krijgt je mening over onze dienstverlening achter te laten. De gegevens die je hier achterlaat vallen onder de privacy regels van Klantenvertellen.nl. Daarnaast komt jouw review ook bij ons terecht, zodat wij aan de hand hiervan onze dienstverlening verder kunnen verbeteren. Het kan zijn dat onze kwaliteitsmanager even contact met je legt als uit jouw review blijkt dat je niet tevreden bent.

05 Opslagperiode

Laat je bij ons je gegevens achter, dan zullen we deze bewaren. Maar nooit langer dan nodig voor het uitvoeren van onze activiteiten, tenzij we jouw gegevens van de wet langer moeten bewaren.

Aanvraagformulier of terugbelverzoek:
Doe je bij ons een aanvraag voor advies, vso-check of vul je een terugbelverzoek in, dan komen jouw gegevens in ons systeem te staan. Wij bewaren deze gegevens één jaar, zodat we jouw gegevens er altijd weer bij kunnen zoeken als dit nodig is. Hierna worden alle gegevens verwijderd. Word je via de chat/app of via social media in contact gebracht met één van onze specialisten, dan geldt hetzelfde.

Nieuwsbrieven:
Heb je je ingeschreven voor één van onze nieuwsbrieven, dan worden je gegevens opgeslagen in Mailchimp. Deze opslag is voor onbepaalde tijd. Je kan je uitschrijven wanneer je wilt via een link onderaan de nieuwsbrieven.

Alimentatieberekeningen:
Voor het maken van een alimentatieberekening hebben we de nodige stukken nodig. Hoelang deze stukken worden bewaard kun je terug lezen in de privacy verklaring alimentatieberekeningen.

Klanttevredenheidsonderzoeken en klantervaringen:
Vul je het klanttevredenheidsonderzoek in, dan wordt dit gekoppeld aan jouw gegevens in ons systeem. Op het moment dat na een jaar jouw gegevens worden verwijderd, dan geldt dit ook voor het ingevulde klanttevredenheidsonderzoek. Hebben we met jouw toestemming een klantervaring op onze website geplaatst, dan blijft deze maximaal 2 jaar op onze site staan. Wil je jouw klantervaring eerder laten verwijderen, neem dan even contact met ons op.

Analytics:
De gegevens die Google Analytics op de website verzameld zijn anoniem en zijn dus niet verbonden aan jouw naam of e-mailadres. Google Analytics bewaard deze gegevens voor onbepaalde tijd.

06 Beveiliging

De gegevens die wij van jou krijgen zijn vertrouwelijk. Wij gaan hier dan ook zo zorgvuldig mogelijk mee om. Daarom hebben wij ook de nodige beveiligingsmaatregelen getroffen zowel op technisch als organisatorisch gebied.

Alle gegevens worden beheerd in goed beveiligde systemen en software, die allemaal beveiligd zijn met een wachtwoord. De ruimtes waar je gegevens worden opgeslagen zijn beveiligd en onze websites zijn beveiligd met het SSL-certificaat. Dit kun je zien door het slotje voor onze URL in je browser. Eventueel geprinte documenten worden na het sluiten van de zaak zo snel mogelijk vernietigd.

07 Verplichte gegevens

De Nationale Adviesbalie verwerkt persoonsgegevens op grond van een gerechtvaardigd belang. Dit betekent dat wij zonder jouw gegevens weinig voor je kunnen doen. Op de formulieren op onze sites moet je dan ook een aantal gegevens verplicht invullen. Wil je de nieuwsbrief ontvangen? Dan kan dit alleen als je je mailadres achterlaat. Wil je dat we je bellen voor telefonisch advies, dan hebben we wel je telefoonnummer nodig. Wij letten erop dat wij de minimale benodigde gegevens van je vragen. Wil je deze niet achterlaten, dan kunnen we je verder niet helpen.

Is er een specialist nodig, dan zullen wij jouw gegevens met deze andere partij moeten delen. Dit zullen we altijd eerst met jouw bespreken. Daarnaast ontvang je van ons ook een mail met de gegevens van de betreffende specialist. Zo weet je precies met wie wij jouw gegevens hebben gedeeld.

Is het wettelijk vereist, dan behoudt De Nationale Adviesbalie zich het recht de gegevens te openbaren. Dit bijvoorbeeld om te voldoen aan een juridisch verzoek/proces. Ook hierbij zullen wij altijd jouw recht op privacy zoveel mogelijk respecteren.

08 Jouw rechten

Natuurlijk heb jij ook bepaalde rechten. Hier al jouw rechten op een rijtje.

Recht op inzage:
Je hebt altijd het recht om jouw gegevens die hier zijn vastgelegd bij ons op te vragen. Dit kun je doen door ons te mailen of te bellen. Wij sturen je dan een overzichtje van jouw gegevens.

Recht op rectificatie:
Klopt er iets in jouw gegevens niet? Of zijn je gegevens veranderd? Dan heb je het recht op rectificatie. Wil je iets laten aanpassen, dan kun je het aan ons laten weten. Wil je het mailadres voor de nieuwsbrieven aanpassen? Dan kan dat via de daarvoor bestemde URL onderaan de nieuwsbrief.

Wissen van gegevens:
Wil je niet dat jouw gegevens in ons systeem blijven staan, dan kun je dit bij ons aangeven. Wij zorgen dan dat jouw gegevens worden gewist.

Overdracht:
Heb jij gegevens nodig die bij ons staan opgeslagen en heb je deze nodig bij de overstap naar een andere partij of dienst, dan heb je recht op overdracht. Wij kunnen dan al jouw gegevens overdragen aan de andere partij.

Stop gegevensgebruik:
Wil je niet dat De Nationale Adviesbalie jouw gegevens gebruikt? Dan heb je het recht op het stoppen van het gebruik van jouw persoonsgegevens.

Klacht:
Ben jij van mening dat De Nationale Adviesbalie niet op de juiste manier met jouw gegevens omgaat? Dan heb je het recht om een klacht in te dienen bij Autoriteit Persoonsgegevens.
Wil je gebruik maken van één van deze rechten, dan kan dit via info@nab.nl. Wij hebben dan wel een kopie van jouw identiteitsbewijs nodig. Hierbij kun je de pasfoto, het id-bewijsnummer en het BSN onleesbaar maken. Wij proberen binnen een week op jouw verzoek te reageren.

09 Wijziging van deze verklaring

De Nationale Adviesbalie behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze privacyverklaring. Wij raden je aan deze privacyverklaring regelmatig te raadplegen, zodat je altijd van de inhoud van de privacyverklaring op de hoogte bent.

Hopelijk is met deze privacy verklaring alles duidelijk. Heb je toch nog vragen? Neem dan gerust even contact met ons op.

De Nationale Adviesbalie
Bouwe Landlaan 3A
7321 AE Apeldoorn
055-5395655
info@nab.nl
KVK NR. 34222867