Geen reactie?
Staat het geld na die 14 dagen niet op jouw rekening en hoor je verder niets van de verhuurder, dan is het verstandig om een aanmaning te sturen. Ook hiervoor stuur je een aangetekende brief, waarin je de verhuurder nog een keer de kans geeft om zijn verplichtingen na te komen. In deze brief geef je de verhuurder opnieuw 14 dagen de tijd om over de brug te komen. Om een beetje druk op de ketel te zetten, kun je erbij vermelden dat je genoodzaakt bent om verdere stappen te ondernemen als het geld binnen 14 dagen niet op jouw rekening staat. Heb je behoefte aan een voorbeeld? Download dan de voorbeeldbrief en pas deze aan. Zo weet je straks zeker dat je een goede brief hebt verstuurd.
Waarborgsom vorderen
Helaas werken dit soort brieven niet altijd. Sommige verhuurders trekken zich hier niets van aan. Heb jij te maken met zo’n verhuurder, dan is het verstandig om het vorderen van de waarborgsom uit handen te geven. Hiervoor kun je terecht bij een deurwaarder of een incassobureau. Geeft de verhuurder aan dat je de waarborgsom niet terugkrijgt, omdat er bijvoorbeeld schade is aan de woning, dan is het slimmer om een advocaat in de arm te nemen. Deze kan je helpen om toch te krijgen waar je recht op hebt.