9,6
Klanten vertellen

1036 beoordelingen

Al sinds 2019 staat de bolide van een Amsterdamse vrouw voor reparatie in de garage van een autobedrijf in Hilversum. Tweeënhalf jaar probeert de vrouw in contact te komen met het bedrijf voor een update over de stand van zaken, maar tevergeefs. De vrouw is het inmiddels wel zat en spant een kort geding aan.

Aanbevolen via social media

De vrouw kwam met het garagebedrijf in contact via een groep op social media, waarin de reparateur werd aanbevolen. Er waren problemen met het remsysteem van haar wagen en zij zocht daarvoor een goede reparateur. Het bedrijf gaf aan mevrouw hierbij wel te kunnen helpen waarna de auto begin februari 2019 werd opgehaald.

Volgens de man was een kortsluiting de oorzaak dat het remsysteem niet goed meer werkte en voor een bedrag van 1500 euro zou hij het beestje repareren en afleveren met APK-keuring. Omdat er geen haast was bij de reparatie, kreeg de man een paar maanden de tijd.

Stilte vanuit het bedrijf

Ondertussen waren er zes maanden verstreken, waarin de vrouw niets van de garage had vernomen. Toen ze daarom zelf contact opnam met het bedrijf kreeg ze te horen dat de reparateur nog met de auto bezig was, maar dat ze snel haar wagen weer op kon komen halen. Toch bleef het na dat telefoontje weer maandenlang stil aan de kant van de reparateur.

Begin 2020 besloot de vrouw het garagebedrijf te bezoeken om te kijken hoe het met haar auto ging. Bij aankomst bleek de reparateur niet aanwezig te zijn. De Amsterdamse heeft vervolgens meermaals telefonisch contact gezocht met de reparateur maar wederom tevergeefs. De telefoontjes werden niet beantwoord.

Kort geding

Uiteindelijk raakte het geduld van mevrouw op. Na 2,5 jaar was zij er klaar mee en stapte ze naar de rechter. In een kort geding vroeg zij de rechter om de garage te dwingen om haar auto binnen 14 dagen te repareren voor het afgesproken bedrag. Hoe de rechter hier over heeft geoordeeld is niet bekend.